Glädjeämnen

Oj...
Sist jag skrev var innan studenten. Det var ju en stund sedan sist, alltså. Ja... Studenten är ju tagen - Whoohoo - och jag har blivit vuxen och börjat arbeta. Hm.. Flyttat från Sunne till kära Karlskoga - eh, ja... Ja, men det är väl det.
Så, över till viktiare ämnen.

Bröllop. Ja, det var ju ett strålande vackert bröllop mellan vår Kronprinsessa och hennes Daniel. Ochh tittade verkligen på det helt frivilligt. Nej.. Eller jo, det var inget fel på bröllopet, inget alls - förutom allt jävla ståhej som har varit innan det och är nu och kommer vara ett tag till säkert. Usch... Enda anledning till att jag tittade på det var att min moder satt och smågrät till det och jag och Fröken Lund hade tråkigt. Men visst, nu har man sett ett kungligt bröllop. Spännande...
Men nej, jag ska inte vara sådan. De såg väldigt kära ut och talet han höll var väldigt gulligt. Jag hoppas att de får leva lyckliga i alla sina dagar tillsammans - och att de får en liten unge snart, så att media har något mer att gulla om.
Men kortegen då! Stackars, stackars livvakter. De fick springa bredvid den där vagnen i flera kilometer, utan att vila. Inte mycket till fest för dem senare. Stackars de små liven... Jag är imponerad att dom klarade det. Och en stående ovation - om jag hade känt för att resa på mig - för de frivilliga hemvärnarna och de små värnpliktiga och allt var det nu var, som stod upp i flera timmar. Mums på er!

Rekommenderas: Tänk efter noga innan ni sätter upp er parabol

Bonding
*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0