Illusioner

Brott...
Jag har tänkt på en sak. Eller jag tänkte det precis nu och det är därför jag skriver - eftersom jag annars inte har något vettigt att skriva. Inte för att det här är särskilt vettigt heller, men... Okej, kom till saken!
Sitter och kollar på Sweeney Todd - har sett den några gånger redan, så jag missar inget genom att rikta blicken mot datorn - och då slog det mig en sak. Todd är ju den här barberaren som dödar sina kunder så att Mrs. Lovett under honom kan göra en massa pajer. Ja, han dödar faktiskt folk, helt kallblodigt, och hon gör köttfärs av dom för att tjäna pengar - men ändå sympatiserar vi med båda. Vi tycker om dom, tänker knappt på att han kör en rakkniv i halsen på alla män som kommer in, helt ovetande, för att få sig en rakning. Han har ju faktiskt förlorat sin fru och dotter! Och Mrs. Lovett är ju kär!
Det är fascinerande hur man faktiskt kan få "de onda" att verka som "de goda" fast de i själva verket bara är det mindre onda av två onda ting. Om det lät det minsta vettigt.
Bara en tanke jag hade... Film är spännande på många sätt.

Rekommenderas:



Found*

Kommentarer
Postat av: simone

heeelt underbar film :D

2010-05-25 @ 13:05:10
URL: http://fattybom.se
Postat av: Emma

Jag vill se den där!! :)

Hugs

2010-06-16 @ 17:06:04
URL: http://emmaschulz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0