Sport i Eskilstuna

En dag på Sporten avklarad ..
Riktigt trevlig dag till och med. Började dagen vid typ 10 då jag kom till tv4 och träffade min handledare. Rolig snubbe, lätt att snacka med. Han visade mig runt lite i huset och så. Sedan åkte jag med honom och en reporter till Eskilstuna. Där intervjuades tränare som tränar barn och ungdomar i gymnastik - även upp till elitnivå. Två av tjejerna ska tävla i EM med seniorerna.
Det var intressant och roligt. Fast Eskilstuna blev mycket mer intressant när vi åkte i en rondell och passerade Snopptorpgatan! Efteråt fick vi reda på att det finns ett helt område som heter Snopptorp. Ja, skratt förlänger livet, eller hur?

Känner mig rätt hemma i tunnelbanesystemet nu. Så man kanske ska ta sig ovan jord och börja åka buss... Igår var jag hos min kusin i Skogås. Tog tunnelbana in till T-centralen och sedan pendeln till Skogås. Efter det kom det stora problemet: ta en buss från stationen och till hennes hus. Hm... Lättare sagt än gjort, men inte så jävla svårt som man kan tro. Gick ändå av på fel hållplats och insåg det i samma stund som jag klev av bussen ^^ Gick i alla fall ner och hade ingen aning om vart jag var, mitt huvud går runt runt som en jävla ugglas och sen... Huset !! Jag ser det, jag hittade det, jag är så jävla bäst! Som tur var fick jag skjuts in till stan sen, så jag behövde inte gör bort mig genom att kliva på fel buss eller nåt..

Rekommenderas: Ett gott skratt

Gogo
*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0