Nytt år, ny tid

Man kanske ska försöka sig på ett nyårslöfte i år.. Ska det bli det gamla vanliga om att sluta äta godis och börja röra på sig? Eller ska man köra nåt annorlunda och lova sig själv att börja äta godis och sluta röra på sig? Njae, jag håller mig nog till att inte lova någo och ta året som det kommer. Vem vet? Kanske är 2009 det bästa året nånsin, med tanke på att man fyller 18 och allt ^^
Fast vad är ett nytt år egentligen? Fullt med massa småtjocka medelårskvinnor med sabbat självförtroende som försöker ta sig fram med sina nyinköpta gångstavar i högsta hugg, är ju inte början så bra. Hoppar man fram några månader ser man bara ett fåtal kvar på språng, medan resten ligger framför tvn och tuggar chips med dåligt samvete och ett självförtroende som sjunker med varje tugga. Tiden går, drömmar kraschas en efter en. Sommaren är värst, där man inte vill något annat än att njuta av solen och bada, men vågar inte visa sig ute i sina nyinköpta bikini - trots att alla är precis lika bleka och väldigt många har mer hull än vad tidningarna säger är tillåtet. Sedan kommer årets slut och alla hopp och drömmar om en ny början byggs upp på nytt. Och så sluts cirkeln och man börjar om från början.
Är det lagligt att vara så negativ som jag lät just nu? Tveksamt.. Men vad är flödesskrivning om man tänker efter?

Nu är det i alla fall snart skolan igen, och jag kommer tillbaka till den med blandade känslor - sovmorgonen är slut! Hur ska jag överleva?! Jag får väl helt enkelt bita ihop och kanske unna mig en "försovning" när veckan blir för lång ;)

Dina drömmar räcker längre än du tror

Peace*

Kommentarer
Postat av: IDA

Hurra, ett inlägg! :D

ja visst är det så att åren bara går och går. men tänk om vi inte hade något nyår. ingen tid på året där vi får lova oss själva, att nu är det faktiskt dags för att börja det där nya bättre livet som man önskar sig. det är nog bra att det finns en tid på året, där det nästan står i kalendern att nu ska man börja ett nytt liv. och misslyckas man - fine, man får ju alltid ett nytt försök nästa nyår.

Happy thoughts ;D

2009-01-06 @ 22:23:07
URL: http://arton.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0