Meg Cabot och kraschat internet

Okej, jag kanske helt enkelt ska ge upp hela idén med att blogga. För seriöst, man kommer ju inte på nånting. Och sen har man press på sig att komma på något intressant. Men så är ju saken den att ämnen som är intressanta för mej kanske inte är det för andra, så vem bryr sig egentligen? Jag kan snacka om böcker.
Jag måste bara säga, läs Meg Cabot. Hon har t. ex. skrivit En prinsessas dagbok-serien. Dom har jag börjat på att läsa nu - och jag vet, det är typ 14-15 årsböcker, men dom är ju bara så charmiga! Jag har även läst andra av hennes böcker och jag älskar hennes sätt att skriva på.
Nu har jag även fått en förkärlek för böcker i jag-form. Jag har till och med börjat skriva på en bok på det sättet och det är så himla roligt. Nu kan man verkligen gräva sig ner i karaktärens känslor och innersta tankar. Man känner i sig själv när karaktären är glad, ledsen, kär, generad - you name it. Helt klart min typ av bok. Men sen så har man problemet med att släppa boken efter att den är slut.

Mitt internet på min hemdator funkar inte! Jag blir så ledsen. Det har gått en hel jävla vecka utan att det funkar. Jag fick lite kontroll på det i typ fem minuter igår, men sen kraschade det igen - mitt liv är över! Inte. Jag överlever ganska länge utan internet till skillnad från vissa andra - mina bröder. Jag kollar ju ändå bara upp böcker och filmer, 2000-talets nörd - that's me!
Mitt tips till alla där hemma är fortfarande - stäng av datorn och tvn och släng dej när i soffan, fåtöljen eller sängen med en skön bok. Tio minuter räcker, sedan kan ni gå över till att nörda er vid datorn igen - bara ni inte glömmer läxorna ;)

Vem är morsa nu?

Go with the flow
*

Kommentarer
Postat av: IDA

det kvittar vad du skriver om, det är så spännande ändå förstår du ;)

ja tio minuter lagerlöf kan jag nog lova dig ikväll :P

2009-02-17 @ 13:44:06
URL: http://arton.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0