Du imponerar rejält på vissa i omgivningen

Åh, du ljuva småsamhälle...
Okej, jag erkänner. Jag har saknat lite lugn och ro som kommer med Sunne. Och skönt att komma hem till vår, och inte massa snöhögar utanför rummet så att man knappt kan ta sig ut. Fast det känns lite tomt, när man kan öppna dörren helt och hållet ^^
Nu har man besökt det nya biblioteket också. Vet inte riktigt om jag tycker att det är bättre. Mer plats, ja - men lite opersonligt. Inte alls mysigt. Men det kanske kommer med tiden. Dom har ju nyss öppnat det så... För mig ska ett bibliotek ha hyllor precis överallt, dom ska va proppade med böcker så man knappt hittar vad man letar efter, det ska lukta lite dammigt och halvgammalt och lånedisken ska helst va en ö nånstans mitt i lokalen. Personalen ska va lite grå, med nån enstaka färgklick.

Jag älskar vårlukten som har kommit nu. På kvällarna luktar det så... vårigt. Nu känns det att sommaren är på väg. Då kan man sitta på bryggan eller en bänk nere vid Kolsnäs och skumma igenom en grym bok - jag tror jag ger upp mitt inte-läsa-något-mer-försök - och bara chilla.

Rekommenderas: VH1

Woahw
*

Kommentarer
Postat av: ida

åh jag längtar efter bryggan på kolsnäs! <3

2009-04-15 @ 17:19:33
URL: http://arton.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0