Skateboardkillar och baraxlade brudar

Idag är det fredag!
Började tio och gick direkt på hylltjänst. Vilket betyder att jag ställde ut böcker i hyllorna ute i affären. Efter det kom ännu fler hyllor in i bilden och jag fick sortera böckerna på lagret. Försöka ställa dom efter språk i bokstavsordning. Lätt, tänker ni, men icke. Här går hyllorna ändå upp till taket, böckerna väger till slut ton och stegen är ranglig. Men jag överlevde, så nu står jag i kassan. Har slagit in lite paket idag, vilket är ganska fascinerande med tanke på att jag inte kan slå in paket överhuvud taget. Men kunderna blev nöjda, så...
Slutar om en och en halv timme, och då är det helg. Ja, det är skönt.

Snacka om ljuvligt väder ! Utanför hör man fantastiska vårljud - fåglarna kvittrar, barnen skrattar, brädorna rullar. Även vackra vårsyner - grönt gräs, sopade trottoarer, baraxlade tjejer med alldeles för små linnen. Våren är här, för fan!

Nu är det snart helg, klockan tickar.... Tja vad man ska hitta på. Är ju fast ute i Skogås, men kanske drar mig inåt mot storstan. Fast jag har inte jättelust att shoppa, så jag kanske köper en glass och sätter mig och läser i Slottsbacken - ja, det är väldigt skönt och harmoniskt att sitta där med alla turister som posar med de stackars väldresserade vakterna.

Rekommenderas: Caramel Chew-Chew

Spring
*

Kommentarer
Postat av: dolly

när blir det sunne då?

2009-04-03 @ 16:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0