Röda naglar

Dom är jättefina...
Kanske inte, men har man tråkigt så får man helt plötsligt röda naglar. Bara så alla vet.

Hängde med Ilona och Ida till City igår, en viss person var tvungen att äta mat (^.^) Satt där i säkert två timmar eller nåt och tjata hål i öronen på ägarna. Min fantasi kickade in och underhöll/irriterade mina medpassagerare. På Coop upptäcktes chokladmunken och Ilona satte prov på sitt kladdkakerykte. Så det blev chokladmunk och kladdkaka utan vaniljsås hemma hos damen.
När vi satt där i lugnan ro så ringde min kollega från Tetra och frågade om jag ville jobba i sommar. Jo, ja, kanske, sa jag utan att gå in på detaljer. Då förklarade hon så snällt att hon hade semester tre veckor - jag tänkte, okej, tre veckor funkar - och en annan kollega hade semester typ fyra veckor - ursäkta? tänkte jag - och så släppte hon bomben och sa, så det blir nog 7-8 veckor. 7-8 VECKOR!?! frågade jag lugnt och stilla då. Och hon svarade, ja, men jag skickar med Peter (min far) schemat imorn när jag ser honom. Okej, sa jag. Och så la vi på. Shit !! Men hon kan inte ge honom idag, för han är i Karlstad, så det skiter sig. Jag får det nog imorn istället... Men jag antar att lönen blir bra, med tanke på att jag hade 104kr i timmen förra sommaren.
Fast, vill jag jobba?

Nu är vi väldigt duktiga i skolan. Alla vi förbereder för redovisningen imorn och jobbar sååå hårt. Inte. Men har faktiskt redan gjort det. Så nu ska jag hitta på nåt  annat vettigt att göra innan vi slutar - om 3 timmar...

Kommentarer
Postat av: IDA

du vill inte jobba, jobba inte!

du kan ju får städa hemma hos mig istället, i charlottenberg! ;D

2009-04-21 @ 12:42:58
URL: http://arton.webblogg.se/
Postat av: IDA

du behöver inte betala bensin när jag kör runt dig på moppen :P

2009-04-22 @ 11:53:51
URL: http://arton.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0