Hjärnvärk

Ibland går man runt och tänker på alldeles för mycket saker på en gång. Vissa saker är helt enkelt onödiga att lägga ner tid på, andra kanske man inte ner lägger tillräckligt mycket på. Man kan gå runt och fundera och fundera, utan att riktigt inse vad man har gjort förän senare.
Jag kan se på människor och faktiskt undra vad tusan dom håller på med. Carpe Diem, för fan! Jag har misslyckats alldeles för många gånger för att inte förstå hur man ångrar sig när man tänker tillbaka. Just nu har jag ett riktigt gammalt misstag jag ältar över, något som hände för ett par år sen - och jag är rädd att det är alldeles för sent att göra nåt åt saken. Men det är smällar man får ta, jag hoppas bara att jag aldrig gör samma misstag igen.
Fast jag säger bara, försök inte hoppas och tro att ni är störst, bäst och vackrast. Ni är det - alla. Även ni som döljer er orsäkerhet genom att retas och förudmjuka andra. Det är det mest onödiga man kan göra. Istället för att dissa folk - "pms, eller?" "eh, vad vill du?" - börja assa istället. Det kvittar vilken sorts assning! Säg att någon gjorde ett bra jobb, har en snygg tröja eller fråga bara hur personen mår. Ett enkelt hej och ett leende kan lyfta någons värld flera km uppåt.
Dessutom är det dags att sluta bry sig om vad andra tycker, så länge du kan vara nöjd med dej själv har ingen i världen en chans mot dej. Du kommer att stråla som en nyfödd stjärna - bara för att du är du.

Make your day*

Kommentarer
Postat av: i

Hej! :D

2008-10-24 @ 11:29:45
URL: http://ida16.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0