Lite blött, kanske...

Vad kallas det när det först regnar hagel på en, sen en liten skur med vanligt regn, sen hagel igen och sen lite mer underbart regn, så att backen blir som en forsande vårflod, vad kallas det man blir nu igen? Just det, dyngsur!
Gick ut lite igår och jävlar va blött det va, hela jag såg ut som en dränkt katt.
Men sånt är ju livet ibland, som forsande vårfloder och dränkta katter. Precis som när Kenny Starfighter kämpar mot doktor Deo, måste vi ta mod till att kämpa för det goda vi med - precis som den tidigarenämnda, allas vår superhjälte från yttre galaxen.

Gissa vad som kom på när jag satte på tv:n igår när jag kom hem från min simtur... Biker Mice from Mars! Gud så glad jag blev, satt och pratade med Lisa samtidigt, så hon kan vittna om det. Det var ju ett av mina favoritprogram som liten. Så samtalsämnet mellan mig och min telefonvän blev ju såklart gamla barnprogram. Sånna vi tittade på som små, alltså. Vi kom fram till att det fanns väldigt mycket vettigare program när vi var små. Dagens program som Byggare Bob och Anki och Pytte, fast ankan är ju lite söt, eller Myror i brallan och allt vad nu det heter, är inte ens i närheten så bra som det vi tittade på.
Mina favoriter då:
Teenage Mutant Ninja Turtles - Muterade Ninja Sköldpaddor, vem tittar inte på det?
Biker Mice from Mars - Utomjordiska möss på motorcykel, helt underbart.
Luftens Hjältar - Björnar i flygplan, behöver jag säga mer?
Alvin and the Chipmunks - Sjungande små jordekorrar, jag älskar det!
My little Pony - Söta rosa, blå, gula, talande ponnys, jag är trots allt tjej.
Lady Lovely Locks - En prinsessa med ljuvligt hår och söta flygande husdjur, vilka minnen.
Bumbi- och Krambjörnarna - Björnar med saft, björnar på moln, mina små hjältar.
Och självklart det ingen har missat - förutom dödssjuka eller väldigt dumma människor:
Mysteriet på Greveholm
Vintergatan

Dom ger ljus i våra mörka dagar..

Självklart ger jag en liten stjärna till Disney, vilket barn kan leva utan det?,
och Astrid Lindgrens Ronja och Mio, the apple of my eyes.

"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för
vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra.
"
               Nalle Puh

C ya

ida16.blogg.se

Kommentarer
Postat av: ida

:O länk till mig blogg! wow...
inte ens jag kollade på my little ponny! :S
du var ju bra på att skriva blogg, keep up the good work :)

2008-05-20 @ 17:17:14
URL: http://ida16.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0