Sommarjobb och sommarlovsfilmer

Hade min första dag på jobbet i tisdags, och nej Ida, pengarna räcker inte, sorry.
Det tog evigheter innan min hjärna fattade vad den skulle göra, och ungefär en och en halv tiominut senare la den av igen och lämnade mig ensam att kämpa på den gigantiska klädhögen - den påminde lite om Brago. Anyway, det kändes riktigt skönt att börja jobba, fast mitt sommarlov inte har varit igång så länge.

Tyvärr blir det ingen Arvikafestivalen för mig, men sörj ej mina kära kamrater jag kommer nästa år (troligtvis).

Några filmtips till regninga sommardagar (det blir nog ett antal):

Transformers - för den som gillar stora, farliga robotar från yttre rymden
Eurotrip - trevlig underhållning för alla med humor ner till knäskålarna
This is England - brittisk/irländsk/skotsk (tror jag) -film som ger en både leende på läpparna och tårar i ögonen
Run, Fat Boy, Run - otroligt humoristisk med med mycket att skratta åt
The Holiday - lite rolig, samtidigt seriös - värd att se helt enkelt
Disturbia - för den som vill se Shia LeBeouf spionera på grannar under sin husarrest
Moulin Rouge - sjung med och gråt i slutet
     Två äkta komedier
Life of Brian - "dö av skratt" är nog en bra förklaring
Dracula, Dead and Loving It - okej, död-delen kanske passar bättre in här - rolig i alla fall

Några egna visdomsord: "Gör aldrig tre saker i taget, du har bara två händer."

Love and Peace, Smile and

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0