Blicka uppåt

Snart är det skola igen.. På något vis finns det både motvilja och längtande till den 18:e augusti. Ibland känner jag att jag är så jävla trött på sommaren (och jobbet, ibland) och i andra stunder så vill jag att det ska fortsätta. Mest för att jag vill sova på morgnarna. Fast när jag börjar skolan så börjar min dag cirka gurka 2 timmar senare än nu ;)
Nu blir det ju annan pluggning också, det kanske får det hela att gå framåt mycket lättare. Kalla mej nörd, men jag längtar verkligen till Historia-lektionerna. Det är en av de få saker jag har saknat från högstadiet - det, och lättheten att komma undan utan att ha gjort läxorna. :D

Helgen har varit riktigt lugn. Har inte haft sinnesstämmning att göra något speciellt egentligen. Det har varit PIP här, så det fanns ovanligt mucket människor ute på gatorna. Lite skumt, eftersom det är kga vi pratar om här. Det va samma sak förra helgen när Fryksdalsdansen härjade, det va ansikten överallt! Man kunde ju inte gå ut utan att inte känna igen människor - vilket inte händer särskilt ofta i lilla Sunne.

"En bra dag startar med en sen morgon"

Smile*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0